page top

Release Athens 2019: Οι εντυπώσεις μας από το φεστιβάλ

Επιμέλεια: Παναγιώτης Λουκάς

Δημοσιεύτηκε 24/9/2019 09:25

Έχουν περάσει περίπου 2 μήνες από την λήξη του Release Athens 2019.  Από τις 3-4 ημέρες που είχε το φεστιβάλ τα έτη 2016-2018, φέτος το Release «ανοίχτηκε» και έφτασε στις 9 ημέρες καλύπτοντας όλα τα μουσικά γούστα. Μέχρι και metal είχε φέτος (Manowar), για πρώτη φορά στην ιστορία του.  Έχοντας παρευρεθεί τις περισσότερες ημέρες του Release, αλλά διαβάζοντας και τις έγκυρες ανταποκρίσεις για τις ημέρες που δεν καταφέραμε να δώσουμε το παρόν, κάνουμε μια αποτίμηση του φεστιβάλ, γράφοντας (καλοπροαίρετα) το τι μας άρεσε και το τι δεν μας άρεσε στο Release Athens 2019 και μια γενικότερη κουβέντα για την μουσική που ακούμε.

Ραντεβού με ακόμα καλύτερο φεστιβάλ το 2020.

Τι μας άρεσε

-          Ότι την πρώτη ανακοίνωση για το Release Athens 2019, την είχαμε τον Νοέμβριο του 2018: Θέλουμε βέβαια δρόμο την ίδια ημέρα που τελειώνει ένα φεστιβάλ, να ανακοινώνονται μερικά από τα ονόματα για την επόμενη χρονιά, άλλα είναι μια καλή αρχή.

-          Η έλευση για πρώτη φορά στην Ελλάδα, «νέων» συγκροτημάτων, άσχετα που μερικά από αυτά έχουν 20 και πλέον χρόνια καριέρας. Disturbed, Alice In Chains, Hozier, Shame ήταν μερικά από τα συγκροτήματα που είδαμε για πρώτη φορά στην χώρα μας.

-         Την τήρηση του ωραρίου των συγκροτημάτων και γενικότερα της καλής οργάνωσης του φεστιβάλ:  Δεν πήγα την ημέρα του Iggy Pop, που πρέπει να είχε τον περισσότερο κόσμο, αλλά τις άλλες ήμερες, μπίρες –νερά τα πήρα σε 5 λεπτά, για τουαλέτα δεν περίμενα καθόλου, ενώ είχα φύγει από τον χώρο της συναυλίας σε 5 λεπτά.

-         Τα διάφορα δώρα των χορηγών: Ευπρόσδεκτό το δωρεάν αναψυκτικό στην είσοδο, ακόμη περισσότερη ευπρόσδεκτη η μπίρα στην έξοδο του φεστιβάλ. Και στα διάφορα περίπτερα των χορηγών μπορούσες να περάσεις λίγο την ώρα σου κερδίζοντας διάφορα δώρα.

-          Τα ελληνικά συγκροτήματα που πια δεν έχουν τον άχαρο ρόλο του «απλά γεμίζω το line up»:  Στο παρελθόν, σε παλιότερα φεστιβάλ, έβαζες το ελληνικό συγκρότημα στην αρχή, απλά για να γεμίσεις το line up. Τώρα, πολλά ελληνικά συγκροτήματα με το σπαθί τους έχουν κερδίσει τον χώρο και την ώρα που τους αναλογούν σε φεστιβάλ.

-         Ο κόσμος  που στήριξε το φεστιβάλ: Τελικά που είχε περισσότερο κόσμο; Στον Iggy ή στους Cypress Hill; 9 ήμερες και σίγουρα πάνω από 90.000 θεατές δεν είναι λίγο το νούμερο για τα ελληνικά δεδομένα.

Τι δεν μας άρεσε

-          Ο ήχος σε αρκετά συγκροτήματα: Κυρίως στους Alice In Chains και λιγότερο στους Disturbed, ο ήχος στην αρχή δεν ήταν ο καλύτερος. Και είναι κρίμα που περιμένεις των headliner που θεωρητικά θα έχει τον καλύτερο ήχο, να έχει χειρότερο από συγκρότημα που βγαίνει πριν από αυτόν.

-         Το κενό διάστημα ανάμεσα στο προτελευταίο συγκρότημα και των headliner: Όταν είναι Παρασκευή ή Σάββατο το να βγει ο headliner στις 23:00 δεν πειράζει και τόσο, καθημερινή όμως είναι ένα μικρό θέμα. Πάλι καλά που κανείς headliner δεν έπαιξε 3 ώρες….

-          Η απουσία κάποιου ενιαίου εισιτήριου: Φέτος το festival ήταν ετερόκλιτο, με metal, reggae, punk, hip-hop, stoner κτλ, και δεν ξέρω το πώς θα μπορούσε να συνδυαστεί ένα εισιτήριο για 2-3 ημέρες του festival.  Γενικότερα αρκετοί ήθελαν να υπήρχαν κάποια «πακέτα» εισιτηρίων.

-         Δεν αφορά το φεστιβάλ όσο γενικότερα την μουσική που ακούμε: «Η γριά κότα έχει το ζουμί». Εάν ρωτήσεις ποια συγκροτήματα ήταν τα καλύτερα στο Release 2019, οι απαντήσεις που θα πάρεις θα είναι ο Iggy, Fu Manchu, Anthrax. Όσο και να μου αρέσουν οι Disturbed και οι Alice In Chains, τις εντυπώσεις έκλεψαν οι Fu Manchu την ημέρα των Alice In Chains , και οι Anthrax την ημέρα των Disturbed.  Όσο για τον Iggy και 100 χρονών να πάει, πάντα θα βάζει τα γυαλιά σε πολλά νεότερα και όχι μόνο συγκροτήματα.

Προτάσεις για το 2020

-         Πούλμαν για την βραδινή μεταφορά, Πλατεία Νερού-Σύνταγμα: Μιας και το τραμ δεν λειτούργει 24ώρο, και τα νυχτερινά δρομολόγια των λεωφορείων είναι ελάχιστα, η μίσθωση μερικών πουλμαν για μεταφορά μέχρι το Σύνταγμα, θα εξυπηρετήσει αρκετό κοινό.

-          Μιας και δεν μπορούμε να συναγωνιστούμε festival που γίνονται στην Κεντρική Ευρώπη, μπορούμε να πάρουμε παράδειγμα από τις γειτονικές μας χώρες. Στην Βουλγαρία για το Hills Of Rock Festival (https://hillsofrock.com/) , βγάζουν promo ticket 1 χρόνο σχεδόν πριν, σε χαμηλή τιμή και όταν ανακοινωθούν οι μέρες του festival και τουλάχιστον 1 headliner, σε περίπτωση που δεν σε βολεύουν οι μέρες ή ο Headliner δεν είναι αυτός που περίμενες, μπορείς να γυρίσεις το εισιτήριο πίσω. Απλά τροφή για σκέψη…

 

 

Σχολιάστε το άρθρο

Facebook
Twitter GooglePlus