page top

Συνέντευξη με τη Ζωή Τηγανούρια

Επιμέλεια : Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος

Δημοσιεύτηκε 28/12/2013 17:12

Για ν’ αρχίσουμε λίγο αντίστροφα, μίλησε μας για τη σχέση σου με την Latin μουσική ή ακόμα και το Jazz/Rock στοιχείο ως συνθέτρια και ακορντεονίστρια. Ποια είναι και πώς ακριβώς αναπτύχθηκε;
Η αρχή έγινε το 2006 με τη πρώτη μου παραγωγή που είχε Latin ,Tango στοιχεία το «Libertango» στο οποίο έπαιξαν πολλοί Λατίνοι μουσικοί για να βγει το Latin ηχόχρωμα και στη συνέχεια δημιούργησα το δικό μου μουσικό γκρουπ τους Senso latino, που αποτελούνταν από Κουβανούς κυρίως μουσικούς.  Με  αυτούς  ξεκίνησα  τότε να κάνω τις συναυλίες μου.

Κάπως έτσι άρχισα να ασχολούμαι να μελετώ να ακούω  και να αγαπώ τη Latin μουσική… Όσον αφορά τη Rock σαν συνθέτρια πρόσφατα κυκλοφόρησε το CD  «Φως- Rockin Zoe» με  συμμετοχές  του Κώστα  Μακεδόνας, Αρετή Κετιμέ, Νικόλα Αδέσποτου Γιάννη Μωραΐτη, Στέλιου Γενεράλη και άλλων που όπως λέει ο τίτλος μέσα υπάρχουν πολλά Rock στοιχεία   στις μελωδίες και στις ενορχηστρώσεις. Μέσα  από αυτή τη παράγωγη γεννήθηκε μια πολύ δυνατή και ωραία συνεργασία με διάρκεια  και  συνέχεια  με την συγγραφέα/στιχουργό Ευανθία Μάγνη η οποία υπογράφει τους στίχους στο CD αλλά  και ένα ένθετο που συνοδεύει το CD με μια συγκινητική ιστορία που σε καθηλώνει…  Rock  στοιχεία βρίσκει επίσης κάποιος  στις πρώτες συνθέσεις μου και πριν πολλά χρόνια  όταν έγραψα τα πρώτα μου τραγούδια στη δισκογραφία όπως είναι το τραγούδια με τίτλο «Μου Ζητάς» που ερμήνευσε ο Χρήστος Δάντης στη παραγωγή του «Το Δωμάτιο» με εμφανή τα  Rock στοιχεία. Από την άλλη πλευρά Jazz στοιχεία συναντούμε έντονα στο CD «Ζoe 06/09» αλλά και στο «Zoes code»,  σε δικές μου συνθέσεις π.χ «Azer Velvet» και ενορχηστρώσεις π.χ «Christophers Bossa» καθώς και σε διασκευές που έκανα π.χ «Άσε με να φύγω» και πολλά ακόμη…

Ποια είναι τα μουσικά στοιχεία που σε έχουν χαρακτηρίσει στο μεγαλύτερο βαθμό έως τώρα; Θεωρείς δηλαδή πως έχεις συγκεκριμένη μουσική ταυτότητα;
Για αρκετό καιρό είχε συνδεθεί το όνομα μου με το δεύτερο CD μου το «Tanguera» και με φώναζαν «Zoe Tanguera». Αυτό σύντομα άλλαξε επειδή δεν έμεινα σε αυτή μόνο τη παραγωγή κάνοντας πολλές ακόμη, 9 στον αριθμό μέχρι σήμερα, επτά CD και δυο βιβλία/ CD με τίτλο: «Zoe’s Music No1 Tango Swing & Classical forms» & «Zoe’s Music No2 traditional & folk forms» που είναι βιβλία με παρτιτούρες για πιάνο και ακορντεόν πάνω σε δικές μου συνθέσεις συνοδευόμενα από CD για transcription όπου ότι ακούς αποτυπώνετε σε νότες. Σήμερα πιστεύω ότι έχω ακόμη πολλά να πω με τη γλώσσα της μουσικής και ότι είναι σαν να ξεκινώ τώρα, παρά την εφτάχρονη προσωπική μου δισκογραφία από το 2006 που ξεκίνησα μέχρι το 2013 και παρότι κυκλοφορούν πάνω από 150 συνθέσεις μου με έλληνες και ξένους ερμηνευτές καθώς και πολλά instrumental κομμάτια (στα προσωπικά μου CD) αλλά και σε πολλές συλλογές παγκοσμίως. Όχι λοιπόν δεν έχω συγκεκριμένη μουσική ταυτότητα έχω μόνο άπειρες και διαρκείς, όμορφες καλλιτεχνικές  ανησυχίες…

Αν κρίνω από τη μεγάλη σου δισκογραφική πορεία είτε με τη συνθετική είτε με την εκτελεστική ιδιότητα, το σίγουρο είναι πως υπάρχει πλουραλισμός, μπορείς να ξεχωρίσεις κάποιες στιγμές κομβικές;
Ασφαλώς και μπορώ. Κομβική στιγμή ήταν όταν ξεκίνησα το ακορντεόν στα 21 μου χρόνια ,  έπειτα όταν άρχισα να συνεργάζομαι με τα κορυφαία ονόματα της ελληνικής δισκογραφίας ενώ ήμουν ακόμη ένα κορίτσι μικρό που πριν λίγα χρόνια είχε έρθει από τη Σαμοθράκη. Στη πορεία όταν άρχισα να γράφω μουσική και οι καλλιτεχνικές ανησυχίες μου μεγάλωναν…. Κομβική στιγμή το 2006 που άρχισα τη προσωπική μου καλλιτεχνική πορεία.

Αυτό τον καιρό ετοιμάζεις κάποιο Project ή Solo δίσκο;
Συνεργάζομαι με την συγγραφέα και στιχουργό Ευανθία Μάγνη με την οποία ετοιμάζουμε καινούρια κομμάτια πάνω σε συνθέσεις μου σε ελληνικό, αγγλικό και τούρκικο στίχο δικό της για καλλιτέχνες Έλληνες και ξένους που μας εκφράζουν οι φωνές τους.

Το ακορντεόν σε τι επίπεδο βρίσκεται ως όργανο αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα;
Αν κρίνω από το ότι το καλοκαίρι έκανα 20 συναυλίες στις οποίες ασφαλώς κυριαρχεί  το ακορντεόν,- επίσης μεταξύ των συναυλιών μου ήταν και το πολύ επιτυχημένο φεστιβάλ ακορντεόν στη Σύρο τότε θα πω ότι βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο αυτό το όργανο. Εγώ προσπαθώ με ποικίλους μουσικούς τρόπους να το αναδείξω είτε μέσα από τη δισκογραφία μου είτε μέσα από τις συνθέσεις μου είτε μέσα από την άποψη που έχω για αυτό το όργανο… που σε καμία περίπτωση δε το θεωρώ συνοδευτικό χωρίς  αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι μπορεί να συνοδέψει εξαίσια όπου και όταν χρειάζεται. Επίσης ο λόγος που κυκλοφόρησαν από τις εκδόσεις Cambia τα δυο βιβλία/CD  με παρτιτούρες πάνω σε συνθέσεις μου είναι διότι υπήρχε πολύ μεγάλη ζήτηση για παρτιτούρες ακορντεόν. Θα ήθελα όμως να επισημάνω ότι ορμώμενη από την αγάπη μου για τη μουσική, πιστεύω ότι αυτό θα το έκανα για οποιοδήποτε μουσικό όργανο και αν είχε πέσει στα χέρια μου, όταν ξεκίνησα αυτή τη σταδιοδρομία. Διότι ήταν… η ανάγκη μουσικής έκφρασης η οποία αποτυπώθηκε στο ακορντεόν   και εκδηλώθηκε με τις συνθέσεις μου. 

Έχοντας λάβει τιμητικό έπαινο στο 5ο Παγκόσμιο Φεστιβάλ Ακορντεόν στο Ικάλινεν της Φινλανδίας, εκπροσωπώντας την Ελλάδα και με όλη αυτή την πείρα που έχεις επάνω σε αυτό το μουσικό όργανο θεωρείς πως είσαι σε μεγάλο βαθμό και φορέας διάδοσης του, μέσω της οπτικής του παιξίματος σου σε αυτό, αφενός στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό;
Επειδή προσπάθησα να μιμηθώ άλλα μουσικά όργανα όπως το ηπειρώτικο κλαρίνο για παράδειγμα  παίζοντας (ηπειρώτικο) μοιρολόι στο ακορντεόν , ή τη νησιώτικη τσαμπούνα, το Bandoneon  και πολλά ακόμη θα έλεγα ότι ισχύει. Παρόλα αυτά θα προτιμούσα μετά από πολλά χρόνια να το πουν αυτό κάποιοι άλλοι και όχι εγώ οι ίδια.  Ήδη νοιώθω μεγάλη ικανοποίηση μέσα από τα μουσικά μου βήματα όλα αυτά τα χρόνια και τα πάρα πολλά μηνύματα, που δέχομαι καθημερινά από κόσμο που με  ανακαλύπτει. Αυτό από μόνο του μου δίνει ώθηση για τα επόμενα καλλιτεχνικά  βήματα…

Πες μας κάποια βασικά χαρακτηριστικά που καθιστούν το ακορντεόν μοναδικό; Και τι θα συμβούλευες επίδοξους ακορντεονίστες που βρίσκονται στην αρχή της εκμάθησης τους;
Η μοναδικότητα αυτού του οργάνου έγκειται στο ότι μπορεί να μεταδώσει πολλά και ποικίλα  συναισθήματα στον ακροατή εάν ασφαλώς, ο μουσικός ξέρει να το χρησιμοποιεί σωστά. Θα συμβούλευα σε όλους τους νέους που ξεκινούν κάποιο μουσικό όργανο και όχι μόνο ακορντεόν αλλά και σε όσους  έχουν το χάρισμα της φωνής να δείξουν ουσιαστική αφοσίωση, να μελετήσουν πολύ, να μάθουν να διαβάζουν παρτιτούρες, άλλα κυρίως να ακούσουν πολύ και καλή μουσική, από διάφορα ήδη και όχι μόνο από ένα… ασφαλώς πρώτη στη σειρά είναι η κλασική, η παραδοσιακή και η τζαζ μουσική και έπειτα όλα τα ήδη από pop,Rock μέχρι funk, Tango, Latin, electronica… Πολύπλευρες γνώσεις ποικίλα ακούσματα σε συνδυασμό με ταλέντο, δουλειά και εμπειρία είναι μια καλή ‘’συνταγή’’  για καλό μουσικό αποτέλεσμα.

Που μπορούμε να σε απολαύσουμε προσεχώς επί το έργο;
Εξακολουθώ να δίνω παραστάσεις σε όλη την Ελλάδα και την Αθήνα. Το καλοκαίρι που μας πέρασε ήταν πολύ έντονο και πλούσιο σε εμφανίσεις. ¨Έδωσα συναυλίες από το Μέγαρο μουσικής, το Badminton , το Βεάκειο, την αρχαία Επίδαυρο, μέχρι ην Σύρο, τη Σαμοθράκη, το Πήλιο, τις Σπέτσες, και τη Χίο, στο ίδρυμα Θεοχαράκη στην Αθήνα, στη Λάρισα, στα Τρίκαλα και πολλές ακόμη.  Ήμουν  πριν μερικές μέρες στο Κρανίδι Αργολίδας έπειτα στο δημοτικό θέατρο της Κορίνθου και ακλουθούν συναυλίες σε Νάουσα, Αλεξανδρούπολη στο δημοτικό θέατρο Περιστερίου  και πολλές ακόμη κατά τη διάρκεια του χειμώνα…


Επαφή : http://www.zoe-music.net/discography/personal-discography.html

Σχολιάστε το άρθρο

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Facebook
Twitter GooglePlus