Συνέντευξη Momo Trio
Επιμέλεια : Ευθύμης Παράς
Δημοσιεύτηκε 31/12/2019 11:19
Και μόνο το γεγονός ότι κυκλοφόρησαν την πρώτη τους δουλειά αποκλειστικά σε βινύλιο, δείχνει το μέγεθος της δημιουργικής τρέλας των μουσικών που αποτελούν το Momo Trio. Αυτό το εισαγωγικό θα κλέψω από το περσυνό δελτίο τύπου της Στέγης για το Πανόραμα της Ελληνικής Τζαζ που έγινε ένα χρόνο πριν από τις 17 μέχρι και τις 19 Ιουνίου. Το άλμπουμ No Vacancy με κομμάτια άψογης μουσικής αφήγησης, αποτυπώνει ένα στυλ τυπικά ευρωπαϊκό, στη σύγχρονη παράδοση των Ε.S.T., ενώ δεν λείπουν και οι μεσογειακές πινελιές. Στις ζωντανές εμφανίσεις τους, οι Μοmo Trio υπερβαίνουν τις συνήθεις ισορροπίες και οδηγούνται σε ενθουσιώδη ρυθμικά ξεσπάσματα που κλέβουν την παράσταση. Είναι μια ευκαιρία να ακούσουμε, πέρα από τα ηχογραφημένα κομμάτια τους, και την καινούργια δουλειά τους. Ε ναι, αυτό ισχύει και σήμερα γιατί τώρα θα ακούσουμε όντως να μας παρουσιάζουν τη νέα τους δουλειά με τίτλο INATI στις 21 Ιουνίου (οδός Καστοριάς στο δρόμο) στον Βοτανικό. Και όλα αυτά στα πλαίσια ίσως του πλουσιότερου αφιερώματος της χώρας για τον Tom Waits από πλευράς πλουραλισμού και ποιότητας υπό τον τίτλο A week under the spirit of the music of Tom Waits. Ας μη λέμε όμως πολλά…
Είστε οι Momo Trio! Δηλαδή ο Γιώργος Δούσης (πιάνο), ο Παρασκευάς Κίτσος (Κοντραμπάσο) και ο Nikos Kassavetis (τύμπανα). Θέλουμε να μάθουμε περισσότερα για εσάς πως ξεκινήσατε να αγαπάτε αυτές τις μουσικές τις σπουδές σας κτλ.
Γιώργος Δούσης
Αναφέρω συχνά οτι μια απο τις παραμέτρους που κάνουν το momo trio να έχει ιδαίτερη μουσική ταυτότητα είναι το πολύ διαφορετικό background των μελών του. Οι σπουδές του κάθενός μας είναι αρκετά διαφορετικές, όμως απο διαφορετική οπτική ο καθένας μας προσέγγισε αυτό το είδος της μουσικής μέχρις ότου προέκυψε να υπάρχει κοινός μουσικός συγκερασμός και απο τους τρείς μας.
Τις μουσικές αυτές πάντως τις αγαπάς σταδιακά, καθώς ενηληκιώνεσαι μουσικά. Χρειάζεται αρκετή τριβή, δεν μιλάμε για την λαική μουσική μιας χώρας, όπως είναι η jazz για έναν αμερικανό για παράδειγμα.
(Μια ιντριγκαδόρικη ερώτηση) Και στα δύο βινύλια σας έχετε από 9 πρωτότυπες συνθέσεις. Γιατί 9 και όχι 10 ή 10 και 9 πχ.;
Όταν αποφασίσεις να ασχοληθείες με το βινύλιο ανακαλύπτεις περιορισμούς που δεν φαντάζεσαι, οι οποίοι σου θέτουν νέα όρια. Τι θέλω να πώ: στο βινύλιο για να έχεις μια ικανοποιητική ποιότητα ήχου δεν μπορείς να υπερβείς το όριο των 40 λεπτών συνολικής μουσικής. Αυτό σημαίνει οτι η διάθεση για ατελείωτους αυτοσχεδιασμούς πάει περίπατο-άν και τα μακρόσυρτα σόλο είναι πολύ μακριά απο την αισθητική αυτής της μπάντας. Πάντως πίστεψέ το ή όχι, ο χρονικός αυτός περιορισμός έπαιξε αρκετά σημαντικό ρόλο όσον αφορά στον αριθμό των συνθέσεων που συμπεριλάβαμε σε κάθε δίσκο.
Από το 2012 μέχρι και σήμερα πόσα live έχετε κάνει και ποιο από αυτά ήταν το πιο συναρπαστικό (Αιτιολογία J).
Μια απο τις ιδιαίτερες «στάσεις» του momo trio είναι οτι κάνει συγκεκριμένες συναυλίες και σε συγκεκριμένο τόπο. Δεν υπάρχει περίπτωση δηλαδή να βρείτε το momo trio να παίζει δύο και τρείς φορές την εβδομάδα σε άλλο gig. Οι εμφανίσεις μας είναι επιλεκτικές. Αυτό είναι και το «παράπονο» κάποιων fan, για τους οποίους κάθε νέα εμφάνιση είναι είδηση. Το πιο συγκινητικό live που έχουμε κάνει πάντως είναι νομίζω το πρώτο μετά το πρώτο album μας-το “no vacancy”...
Οι πρωτότυπες συνθέσεις για εσάς είναι πολύ σημαντικές και το αποδεικνύετε άλλωστε στα άλμπουμ σας, αν παίζατε κάποιες διασκευές ποιες θα ήταν αυτές;
Αναφέρεις ένα θέμα το οποίο είναι στη σκέψη μας τον τελευταίο καιρό, αυτό δηλαδή της ενασχόλησης με διασκευές. Οι διασκευές είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση, πρέπει να αποφασίσεις τι θα διασκευάσεις και πώς θα το φέρεις στα δικά σου μέτρα, στον ήχο σου και στη μουσική σου γλώσσα. Υπάρχουν και διάφορα άλλα τεχνικά θέματα, δικαιώματα, εταιρείες κλπ. Στις μεταξύ μας συζητήσεις που αφορούν υποψήφια κομμάτια για διασκευές έχουν ακουστεί πολύ ετερόκλητες προτάσεις, και συνθέτες απο Κhachaturian και Morricone μέχρι folk καταστάσεις. Σύντομα θα αποδείξει η πράξη ποιόν ή ποιούς δρόμους θα πρέπει να ακολουθήσουμε.
Αν ξεχωρίζατε 3 κομμάτια σας ποια θα διαλέγατε και γιατί;
Το κοινό μας έχει ήδη ξεχωρίσει το Assunta spina, μια μπαλάντα απο το πρώτο μας album αλλά και άλλα, το Oriental Dream, το Lesson 7. Θεωρώ οτι το δεύτερο album έχει μια πολύ ιδιαίτερη δυναμική, έχουμε ήδη ξεχωρίσει ένα-δυο κομμάτια που φαίνεται οτι θα είναι τα «επικρατέστερα» του δίσκου, αλλά δεν θα τα αναφέρω πρίν τα αναδείξει το κοινό. Το γιατί διαλέγουμε αυτά τα κομμάτια είναι λίγο πολύ αυτονόητο: τα κομμάτια αυτά δημιουργούν κάθε φορά στα live μια πολύ ιδιαίτερη συνθήκη που αντιλαμβάνεται και το κοινό. Έχει να κάνει βεβαίως και με την στιγμή, τον βαθμό της επικοινωνίας που πετυχαίνει η μπάντα σε ένα live.
Ποια η ανταπόκριση του κοινού στις μέχρι τώρα εμφανίσεις σας;
Το κοινό όπως έχω ξαναπεί είναι δεκτικό σε κάθε τι καινούργιο, με την προυπόθεση οτι αυτό το καινούργιο έχει υποστεί την ζύμωση που απαιτείται για να ολοκληρωθεί μια δημιουργική διαδικασία και να υπερβεί την φάση του «πειραματικού». Σε ένα δεύτερο επίπεδο, το κοινό δείχνει οτι συμμετέχει στην επικοινωνία που εχουν τα μέλη της μπάντας στα live. Όταν φερ’επείν πετυχαίνουμε να έχουμε πολύ καλή ενέργεια σε ένα κομμάτι ενός live, το νιώθουμε κατά την διάρκεια του παιξίματος, το performance περνάει αμέσως σε άλλο επίπεδο, και όλο αυτό το εισπράτουμε ταυτόχρονα απο το κοινό.Συνεπώς η ανταπόκριση του κοινού έχει να κάνει πρωτίστως με εσένα-εν προκειμένω με το τριο. Αυτό που θέλω να επισημάνω είναι η ιδιαίτερα θερμή υποδοχή και αποδοχή του momo trio σε επαρχιακές πόλεις, είναι αρκετά ελπιδοφόρο μήνυμα για το είδος της μουσικής και γεννά διάφορα ερωτήματα περί μουσικής στεγανότητας ενός μή εξοικοιωμένου ακροατή.
Επόμενα δισκογραφικά σας σχέδια;
Για την ώρα είμαστε στον πολύ δυνατό απόηχο του άλμπουμ «Inati», είναι νωρίς να μιλάμε για νέα δισκογραφική δουλειά. Συνήθως το τριο έπειτα απο μια σειρά συναυλιών επανέρχεται σε μια κατάσταση δημιουργικής εσωστρέφειας όπου εκεί θα φανεί ακριβώς ποιός θα είναι ο νέος δρόμος που θα χαράξουμε. Υπάρχει σαν σοβαρή πρόταση πάντως η ιδέα του να ασχοληθούμε με διασκευές σαν ένα επόμενο βήμα, όπως ανέφερα νωρίτερα.
Τι θα θέλατε να μοιραστείτε με τους αναγνώστες του JazzBluesRock.gr;
Τις ατελείωτες ώρες προβών, την δουλειά πίσω απο όλο αυτό που βγαίνει και ολοκληρώνεται μέσα σε μία μόλις ώρα live ενός φεστιβάλ...
Σας ευχαριστούμε για την παραχώρηση αυτής της συνέντευξης και σας ευχόμαστε καλή επιτυχία στα επόμενα σχέδια σας!
Και εμείς ευχαριστούμε και ευχόμαστε καλή επιτυχία στην Ευρωπαική γιορτή της μουσικής στο Βοτανικό!
Σχολιάστε το άρθρο
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
-
Συνέντευξη με τον Ανδρέα Πολυζωγόπουλο
Επαναπροσδιορίζοντας τα θέματα των Pink Floyd μέσα από μια διαφορετική προσέγγιση.
περισσότερα > -
Συνέντευξη Πέτρος Κλαμπάνης
Οι πρώτες μου μουσικές αναμνήσεις είναι να ακούω τις κασέτες των γονιών μου σε ένα πρώιμο ραδιοκασετόφωνο, καθώς και δίσκους κλασσικής μουσικής που είχαν φέρει οι γονείς μου από τη Γερμανία...
περισσότερα > -
Συνέντευξη με τους Next Step Quintet
Φιλτράροντας τη jazz μέσα από εννέα καινούργιες συνθέσεις.
περισσότερα > -
Συνέντευξη με τους O3
Οι O3 είναι ένα jazz trio με 3 νέους που κάνουν πλάκα παίζουν... όχι για πλάκα και βγάζουν μάτια με το παίξιμό τους...
περισσότερα >